Gekoeld vervoeren per vliegtuig

Het goed gekoeld vervoeren per vliegtuig van medische middelen (zoals bloedsamples), bloemen, vis en voedingsmiddelen is een uitdaging. De temperatuur op het vertrekpunt, op de locatie en tijdens de reis kan namelijk sterk variëren. Zo kan het in Nederland op moment van transport 15 graden Celsius zijn, ligt de temperatuur in de laadruimte over het algemeen rond de 5 graden, en kan de temperatuur op een bestemming als Dubai bij het verlaten van het vliegtuig opeens flink oplopen. Zeker als de goederen in de zon worden geparkeerd. Hier moet de conditionering van uw gekoeld vervoer op berekend zijn.

  • Cold Chain oplossingen van luchtvaartmaatschappijen: De meeste luchtvaartmaatschappijen bieden hoogwaardige koeloplossingen met een overeenkomstige prijs. Hierbij wordt jouw vracht door de maatschappij gekoeld. De waarde van de te vervoeren goederen bepaalt of dit voor je een reële oplossing voor het gekoeld vervoeren per vliegtuig is.
  • Droogijs: Als goederen bevroren vervoerd moeten worden, is dry ice de meest gebruikte oplossing. Voornaamste nadeel van dry ice is dat er per vlucht een limiet
We denken met je mee

Maatwerk voor jouw unieke uitdaging

Kies voor oplossingen die volledig aansluiten op jouw wensen. Bij Coolpack staan we klaar met innovatieve en betrouwbare producten voor geconditioneerd transport. Samen bespreken we graag wat voor jou werkt. Ontdek wat er mogelijk is. Klik hieronder voor meer informatie.

Specialist in de markt

Voor geconditioneerd transport

Altijd een oplossing

Perfect afgestemd op jouw situatie

Snelle levering

Jouw producten veilig en vers

Vertrouwde kwaliteit

Bekend om te presteren, keer op keer

is aan de hoeveelheid dry ice die mee mag in het vliegtuig.

  • PCM-elementen: Phase Change Material elementen zijn er voor iedere temperatuur. Een voorbeeld hiervan is onze Super gelpack op -21 graden Celsius. Geschikt voor bijvoorbeeld voedingsmiddelen en medische producten die niet boven de kritieke temperatuur van -12 graden mogen komen. Bij retourstromen kun je ook kiezen voor vormvaste PCM-elementen in de vorm van het klassieke blauwe koelelement.
  • Combinatie oplossing van EPS dozen, gelpacks en optionele absorptiematerialen. Dit wordt het meest gebruikt om goederen rond het vriespunt of tussen de 0-8 graden Celsius gekoeld te vervoeren per vliegtuig. Voordelen van deze oplossing zijn dat de goederen tijdens het gehele traject beschermd blijven en dat dit een zeer betaalbare oplossing is. Belangrijk is wel dat de goederen binnen 24-48 uur op de bestemming aanwezig zullen zijn. Deze oplossing biedt een zeer effectieve en betaalbare wijze van het gekoeld vervoeren per vliegtuig.
  • Advies op maat voor luchttransport en meer

    Belangrijk bij het geconditioneerd vervoeren per vliegtuig van producten, is te kijken waar in de vervoersketen de goederen het meeste risico lopen. Dit zou bijvoorbeeld kunnen zijn bij aankomt op

    een vliegveld of bij aankomt bij jouw klant. Mocht je een advies willen over het geconditioneerd vervoeren van goederen per vliegtuig en mogelijke risico-momenten voor jouw producten, neem dan gerust contact met ons op. Wij kijken graag hoe we je kunnen helpen met praktische adviezen die toegespitst zijn op jouw bedrijf en jouw producten.

    Duurzaamheid Coolpack en MVO

    Bij Coolpack zijn we ons bewust van onze verantwoordelijkheid om een bijdrage te leveren aan de maatschappij. Zowel op het gebied van duurzaamheid als op het gebied van de samenleving als sociaal orgaan.

    We wegen in alle bedrijfsbeslissingen het belang van de klant, milieu en maatschappij en onszelf als organisatie af. Zo realiseren we een gebalanceerde bedrijfsvoering en zorgen we met elkaar voor een steeds betere wereld.

    Gerelateerde blogs

    De integratie van Coolpack BV met De Ridder BV is succesvol verlopen. Vanaf 2 december zijn alle collega’s van Coolpack werkzaam vanaf hun nieuwe werkplek
    In Nederland plukken we dagelijks de vruchten van de expertise op agrarisch gebied die we door de eeuwen hebben opgebouwd. Niet alleen op eigen bodem
    Deze week is de montage van ruim 780 zonnepanelen op het achterste dak van het pand van De Ridder BV in Assendelft gestart. Een belangrijke